اس ام اس مراقب خودت باش

سامانه پيام صوتي پاياپردازش

  • پيامك تبريك عيد نوروز 95 يا 1395
  • پيامك دهه فاطميه
  • پيامك عاشقانه سال 95
  • پيامك خنده دار سال 95
  • پيامك ميلاد پيامبر سال 95

اس ام اس مراقب خودت باش

۷ بازديد

 

راهنماي خريد يك اسكوتر برقي خوب



ساخته شده‌ است، ما در كودكي و نوجواني شيفته ي فيلم هاي علمي تخيلي بوديم واز خودمان مرتب مي پرسيديم كه كي دستمان به اين ابزارآلات شگفت انگيز مي‌رسد؟!

 چيزهايي كه مي‌ديديم وسعت خيالمان را در مي‌نورديد از اسكيت‌بردهاي پرنده تا موتورسيكلت‌هايي كه در آسمان و زمين مي‌جنگند،وسايل جالب و مهيجي كه نوجوانان آينده از آن استفاده مي‌كردو…،در اين مقاله مي‌خواهيم وسيله‌اي را معرفي كنيم كه در راستاي همين روياپردازي‌هاي متعدد درچندسال اخير معرفي شده‌است و مورد توجه قشر جوان در سرتاسر دنيا قرار گرفته‌است، اسكوتر برقي يا اگر درست تر بگوييم ‏اسكوتر هوشمند‏ وسيله اي است كه از يك محور متصل به دو چرخ تشكيل‌شده است كه به‌وسيله‌ي باتري قابل شارژ، حركت مي‌كند. توان حركتي اين وسيله ۱۵ كيلومتر بر ساعت است و با يك بار شارژ كامل مي تواند مسافت ۲۰ كيلومتر را طي كند، اين وسيله از پردازنده و ژيروسكوپ داخلي دقيقي درست شده‌است كه رفتار حركتي كاربري را كه روي آن است بررسي و سپس پردازش كرده و تعادل آن را برقرار مي كند‏.‏ اسمارت اسكوترها اين قابليت را دارند تا علاوه بر برقراري تعادل كامل براي فرد، هر نوع سطح صاف و شيبداري را تا سقف سرعت ۱۵ كيلومتر بر ساعت طي كنند، اين اسكوترها براي افرادي با محدوده‌ي وزني ۲۰ الي ۱۲۰ كيلوگرم طراحي شده است بخاطر همين، سن كساني كه از آن استفاده مي‌كنند بايد بالاي دوزاده سال باشد وگرنه مشكل حفظ تعادل براي آنان رخ مي‌دهد. مدت‌زمان لازم براي شارژ شدن اين اسكوتر ۱ الي ۲ ساعت است. ميزان فاصله‌اي كه اين وسيله در زمان شارژ كامل طي مي‌كند نسبت مستقيمي با وزن فردي كه از آن استفاده مي‌كند دارد. به‌طوري‌كه با افزايش وزن توان دستگاه و سرعت وسيله كاهش مي يابد. استفاده از اين وسيله هيچ محدوديتي ندارد، اما براي داشتن بهترين كارايي لازم است تا دماي محيط در بازه‌ي ۱۵- الي ۵۰ درجه‌ي سانتي‌گراد و رطوبت هوا در بازه‌ي ۵ – ۹۵ % باشد و البته از اين وسيله در مجاورت پله و در سطوح ناهموار نبايد استفاده كرد‏.


موتور استرلينگ

 

موتور استرلينگ آزمايشگاهي

 

ساخت موتور استرلينگ

 

قيمت موتور استرلينگ

 

خريد موتور استرلينگ




نام‌هاي ديگر اسكوتر برقي
اسكوتر برقي نام‌هاي ديگري هم دارد اين نام ها به ترتيب اسكوتر برقي يا اسكوتر هوشمندودر بعضي جاها به آن ” هاوربورد ”” Hoverboard هم مي گويند.
self-balancing scooter را هم حتما شنيده‌ايد كه به معناي اسكوتري است كه حفظ تعادلش دست خود شماست. اسكوتر دو چرخخ تعادلي، اسكوتر شارژي ، اسكوتر هوشمند و اسكوتر تعادلي هم اسم هاي ديگري از اين نوع از اسكوتر هاست.

پيشينه استفاده از اسكوتر برقي در خيابان
اسكوتر برقي وسيله‌اي است كه عمر ورود آن به بازار به كمتر از ۴ سال مي رسد براي اولين بار در سال ۲۰۱۴ بود كه از اسكوترر تعادلي در چين به وفوراستفاده شد و بعد موج استفاده از آن درسال ۲۰۱۵ به آمريكا هم كشيده شد و اكنون در ايران موج فراگيري از عكس‌هايي را مي بينيد كه در اينستاگرام‌هاي بچه پولدار‌هاي تهران غوغا مي‌كند.اين دستگاه فعلا بيشتر توجه جوانان ۱۸ سال به بالا را به خود جلب كرده‌است.همان‌طور كه گفتيم از اسكوتر برقي فعلا براي سن ۱۲ سال به پايين استفاده نمي‌شود. چون حفظ تعادل برروي اسكوتر تعادلي كار سختي مي‌باشد.

چگونه سوار اسكوتر برقي شويم؟
شيوه‌ي سوار شدن روي اسكوتر بدين‌صورت است كه ابتدا در عين اينكه دست خود را به جايي مانند ميز يا ديوار تكيه داده‌ايد اولل پاي اول را روي اسكوتر بگذاريد بعد كه پاي اول محكم شد پاي دوم را بگذاريد و جاي خود را با حفظ تعادل محكم كنيد. زياد براي يادگيري عجله نكنيد و صبور باشيد مطمئنا چندبار زمين خواهيد خورد. طرز كار راهپيمايي با اسكوتر هم به اين صورت مي باشد كه ابتدا آن را از حالت قفل بيرون بياوريد.كمي پاهايتان را به سمت جلو فشار دهيد تا به سمت جلو حركت كند براي ترمز كرد هم پاهايتان را به سمت عقب فشار دهيد. اسكوتر پدال ترمز و گاز ندارد و از طريق دو سنسور به نام جايروسكوپ است كه وظيفه ي فهميدن فشار پا و جهت حركت پا را مي فهمد
اسكوتر برقي براي افراد خاصي مورد نياز نيست هركسي كه مايل به داشتن اوقاتي خوش و تفريح است مي تواند با توجه به بودجهه اش خريداري كند ولي در بعضي مواقع استفاده از اسكوتر بسيار به صرفه است مانند :

• مواقعي كه پاي شما آسيب ديده و قادر به راه رفتن نيستيد
• براي اشخاصي كه در محيط كاريشان مانند كارخانه و انبار،پاركينگ يا رستوران زياد بايد اين طرف و آن طرف بدوند( در يكك سريال مستند نشان مي‌داد كه در آمريكا از اين وسيله براي براي قرار دهي ملزومات در طبقات در يك اداره پست استفاده مي‌شد)
• براي تقويت عضلات مچ و ساق پا
• براي استفاده موقع خريد و حمل بار

مشخصات كلي اسكوتر برقي
اسكوترهاي برقي موجود داراي دسته بندي خاصي نيستند. و در حال حاضر بر اساس اندازه چرخ ها طبقه بندي مي‌شوند.اندازه‌ يي چرخ اسكوتر هوشمند كه به قطر لاستيك اسكوتر اطلاق مي‌شود از ۶ اينچ الي ۱۰ اينچ است. غالبا مدل ۷ اينچي و ۱۰ اينچي نيز وجود‌دارند كه در بازار كمتر يافت مي‌شوند اين ۶ يا ۸ اينچ هرچه اين اندازه بيشتر باشد طبيعتا ارتفاع شما از سطح زمين بيشتر ميشود و سرعت شما هم مي تواند افزايش يابد. همچنين جنس باتري اسكوتر برقي، از نوع ليتيوم يون قابل شارژ است و اسكوتر تعادلي، داراي شارژري مي‌باشد كه از يك طرف به منبع برق شهري متصل شده است و از طرف ديگر به منبع شارژ اسكوتر و مانند دستگاه‌هاي برقي ديگر قابل شارژ است. اسكوتر برقي داراي يك پورت شارژ، يك دكمه پاور و چند چراغ LED براي زيبايي و همينطور نشانگر وضعيت باتري مي‌باشد.
اسكوتر داراي لوازم جانبي نيست و تنها يك كيف براي حمل آن لازم داريد، ريموتي كه در هنگام فروش به شما داده مي‌شود جزءء لوازم جانبي محسوب نمي‌شود و يكي از اجزاي اسكوتر برقي مي‌باشد. كاربرد ريموت مانند دزدگير مجيك‌كار خودرو است كه در صورت دزديدن اسكوتر شما مي‌توانيد آن را قفل كنيد.

خريد موتور پالس جت

 

قيمت موتور پالس جت

 

ساخت موتور پالس جت

 

موتور پالس جت




راهنماي باتري اسكوتر برقي
• يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي يك اسكوتر باتري آن مي‌باشد قبل از خريد دفترچه ي مشخصات مربوط به آن را چك كنيد تاا مشخص شود نوع باتري آن چيني يا كره‌اي نباشد.بهترين باتري براي اسكوتر باتري شركت سامسونگ يا ال جي مي‌باشد.
• باتري اسكوتر در داخل آن تعبيه شده است و اگر باتري با مشكل مواجه شود .بهتر است به يك فرد متخصص براي تعمير آن رجوعع كنيد
مارك‌هاي مختلف اسكوتر برقي چيست؟
اسكوتر برقي با برندهاي مختلفي توليد مي‌شود نمي‌توان بهترين مارك اسكوتر برقي را نام برد بهترين راه براي فهميدن اينكهه كدام يك بهتر است نگاه انداختن به دفترچه مشخصات اسكوترهاي برقي استدر حال حاضر مارك هاي زير جزء برند هاي اصلي توليد كننده اسكوتر هوشمند در دنيا مي‌باشند:
بقيه برند ها متفرقه بوده و تنها مي‌توان از روي مشخصات فني و گارانتي و خدمات پس از فروش به مناسب بودن آن‌ها پي برد.


ماشين كارتينگ

 

خريد ماشين كارتينگ

 

ساخت ماشين كارتينگ

 

قيمت ماشين كارتينگ




گارانتي اسكوتر برقي
فعلا اين محصول داراي گارانتي نمي‌باشد. در بعضي موارد هم كه برگه‌ي گارانتي به شما داده مي‌شود شرط و شروطي براي دادنن آن اعمال مي‌شود، خدمات پس از فروشي هم كه به شما داده مي‌شود چندان جذاب نيست ولي به هرصورت از هيچ چيز بهتر است.
قيمت اسكوتر برقي در ايران
در حال حاضر، قيمت اسكوتر برقي در ايران از ۴۰۰ هزار تومان شروع شده و تا يك ميليون و پانصدهزارتومان مي‌رسد، علتت تفاوت قيمت همان‌گونه كه مشهود است به مارك،مدل،تجهيزات استفاده شده در ساخت آن و صدالبته محلي كه از آن خريد خود را انجام مي‌دهيد بستگي دارد.

مشكلات رايج اسكوتر برقي
• با اسكوتر برقي بر روي فرش و چمن نبايد راه برويد چون به موتور فشار بالايي وارد شده و امكان داره موتور اسكوتر بسوزد.
• مواظب ضربه خوردن با اسكوتر برقي باشيد، اسكوتر برقي ضدضربه نيست.
• اور شارژ شدن اسكوتر برقي يكي ديگر از مشكلات اسكوتر است كه موجب كاهش عمر باتري و يا از بين رفتن آن مي شود،، اسكوتر را بعد از دو الي سه ساعت شارژ شدن از پريز برق جدا كنيد.


خريد اسكوتر برقي

 

اسكوتر آفرويد

 

اسكوتر برقي

 

اسكوتر شارژي

 

اسكوتر اسمارت




معناي دو برد و سه برد در اسكوتر برقي چيست ؟
اسكوتر هوشمند دوبورد داراي دو بورد جايروسكوپ براي هر لاستيك است كه اين بوردها به طور مستقيم به باطري وصلل مي‌شوند و دليل آتش گرفتن باتري در اين مدل اسكوترهاي برقي ها هم همين مسئله مي‌باشد. البته كيفيت بد باتري هم مزيد بر علت مي‌شود.
در اسكوتر هوشمندي با بورد ۳ تكه، دو بورد براي تعادل و يك بورد اصلي براي پردازش و تغذيه در نظر گرفته شده‌است.نمي‌توانن از روي ظاهر اسكوتر متوجه اين قضيه شد و فقط بايد به فروشنده اعتماد داشته باشيد يا اينكه از جاي معتبر بخريد يا از نمايندگي رسمي بخريد.در هر صورت بد نيست كه بدانيد قيمت اسكوتر سه‌بورد بيشتر است. در آينده بايد منتظر پيشرفت‌هاي بيشتري در مورد اسكوتر باشيم و ببينيم چه تجهيزات جديدتري بدان اضافه مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.